A Tábor ezúttal is a megszokott szisztéma szerint zajlott: a 130 továbbjutót a rendezők úgy csoportosították, hogy a hazaküldendők, ámde sztori nélküli jó énekesek rossz dalokat kapjanak, középszerű énekesekkel. Ellenben az alkalmatlan trollok olyan számokat kapnak, amikkel lehetetlen hibázni még úgy is, ha mérsékelten jól (khm) (azaz SZARUL) van előadva.... Dehát ugye úgy teszünk, mintha ilyesmiről szó sem lenne...
RTLMost!!
Gyanítható, hogy akiket sokat mutat a kamera, azokból lesznek a továbbjutók (meg a drámák), pluszba mutatnak néhány olyan arcot, akiket szerintem először látunk.
Az első kiesőnk meg is van, a Zöldpólós Srác személyében, aki behisztizett azon, hogy a kapott dal nem olyan, mintha ő választotta magának. Nahát! Bárcsak ne ez lenne az első X-Faktor széria, akkor tudná, hogy a válogatótól kezdve ADJÁK neki a számokat, és nem ő VÁLASZTJA magának. Na mindegy, most már tudja.
(Továbbjutók: félkövér, "általunk továbbjuttatottak": dőlt.)
Nemes Tibor, Nagy Krisztián, Aczél Zsolt, Izsó Boglárka:
Zsolt és Tibor elég gyengék voltak, Krisztián elég hullámzó, de ugye ő biztos bejutó, mert. Boglárkának kellemes, jó hangja van, jól énekelt.
Peaks of Kings, Diary, Twin Pics:
Háromszor három másodperces előadásrészletük pontosan nem volt elég semmire. Meg voltak még valakik, akikből 1 (egy!) mp-et mutattak, azt is akkor, mikor szomorúan álltak az értékeléskor.
Senki nem jutott tovább - minden bizonnyal jogosan.
Barkóczi Gyula (2mp), és még hárman, kiknek további sorsa ismeretlen:
Gyula nem jutott tovább. Róla is csak azért tudunk olyan sokmindent (pl a nevét), mert puffogott kiesés után.
A következő 4+3 énekesből érdemesnek ítéltettünk rájuk: Erdős Viola, Jessica stb stb stb, Vállai Krisztián, Mézes Norbert, Halász Rebeka, meg még egy srác.
Vállai Krisztiánt mi továbbra is szeretjük, Halász Rebekának jellegzetes, szép mély hangja van, ami emlékezetes kontrasztot ad kislányos külsejével. Mézes Norbert idegesítően, hamisan, végig egy hangszínnel énekelt egy dalt, amit még a Halott Pénz énekese is elő tud adni jól, ami azért nem egy megugorhatatlan léc. Viszont továbbra is szakállas férfi hosszú hajjal, és női hanggal, akkor is továbbjuttatták volna, ha a feladat a szájjal való fingásutánzás lett volna. Legközelebb tuti Conchita Wurst-számmal jön (spoiler: azzal jött.) Erdős Viola még mindig nem egy énekes, ámde még mindig extrém a külseje. Cetliről énekelte fel ezt a roppant komplex dalszöveget, amit a rádiók két éve nyomnak éjjel-nappal, ennél kisebb cetlizésért is zavartak már haza régebben embereket - őt nyilván nem.
A következő etapban láthattunk egy rendkívül szorosra vágott egyveleget, ahol a 130 versenyzőből letudtunk kb 70-et, tök sokan továbbjutottak, ami nagyszerű. Persze értjük mi, kevés az a két órás műsoridő, és az értékes drámázástól, helykitöltő pofázástól, meg felesleges arcközeliktől venné el az időt.
Pán Péter zenekar:
A feldolgozás eleje jól sikerült, rokkos, tempós, jól eltalált volt, a közepét csak Puskás Peti filozofikus monologizálásán átszűrődve élvezhettük, a dal vége viszont - ki tudja, miért - egy elektro-csörömpölésbe ment át, sajnos.
A mentorok öt percig fűrészelték a fingot, kár, hogy nem tudjuk, mi a vita tárgya, hisz magára a produkcióra alig jutott időnk. Gáspár Laci szerint még egy alkalomra jók, aminek az értelme megkérdőjelezhető: minek vigyünk tovább olyasvalakiket, akiknek sanszuk sincs mondjuk az élő adásig eljutni?
(Görcsösen próbáltunk visszaemlékezni rájuk, de a blogban sem esett róluk említés. Hogy kerültek ők ide??)
Felesleges Műbalhé Kvartett:
Berkényi Csilla, Snezaja Pecija, Almásy Krisztina, Boelens Julianna:
ByeAlexnek most esett le, hogy milyen műsorban ül, és ez nagyon nem tetszik neki. Elragadtatásában nem átallotta többször is kiblurozott trágárságokkal minősíteni a versenyzőket. Szeegéény Alex! Milyen rossz neki, hogy egy ennyire szakmaiatlan műsorban kell zsűriznie.
Krisztina oldotta meg legjobban a feladatot, annak ellenére, hogy a természetes hangszíne nem passzolt hozzá. Nem próbálta kerékbe törni se önmagát, se a nótát, és ez így helyes. A többiek felejthető produkciót nyújtottak.
Orsovai Renáta, Kovácsné Mstb stb, Molnár Brigitta, Bóna Alex, Bella Máté, Karamyan Karyne, Kovács Dóra, Szuszán Regina, Bendzsula Milán, és még néhány névtelen:
Akiket hallottunk, azok mind jók voltak, kivéve Bóna Alex, aki enerváltan dünnyögött el pár sort. Tulajdonképpen mi akár tovább is engedtük volna a többieket - a zsűri nem.
Szuszán Reginának vigasztalásul üzennénk, hogy a több, mint 100 fellépése hazánkban olyan nagy neveknek is összejött, mint Uhrin Benedek, szóval ez konkrétan semminek sem a mércéje.
Trollosztag:
Hegedűs Péter, Kovács Gémes Julianna, Adorján 'Bom-Bombom' Lajos, Pozsár Tamás:
Hatalmas hangulatot csináltak - amennyiben a mindent elborító kínosság-érzés egy hangulat. Átjött.
Pozsár Tamás volt az egyetlen, akire nem tekerném rá a forró vizet otthon, a fürdőben, éneklés közben - a többiekre máshol is. Mind a négyüket vesszővel kergetném hazáig - és a Puskás szaladna az élükön, rettenetes szégyenben. (Spoiler: közülük egy nemcsak, hogy széket kap [szerencsére egyik zseni a másiktól vette át rendre azt a széket], de még az élő show-ba is továbbmegy.)
Csitári Tamás, Papp Rebeka, Csizmadia Sándor, Auth Gábor:
Csizmadia bácsi egy valóban vicces, szórakoztató troll volt - nagy kár, hogy a saját előtérbe nyomulásával zárójelbe tette a többi három társa előadását, akik esetleg komolyan szerettek volna továbbjutni.
Csitári Tamás egy favoritunk volt, sajnos elfelejtette a szöveget, talán neki is cetlizni kellett volna, ahogy a Violának, és akkor továbbjut. Vagy elvágatni a nyelvét, kivarratni magát, netán egyéb, az énektudáshoz szorosan nem kapcsolódó dolgot művelni magával.
(Vajh' az honnan jött, és miért épp most, hogy vagy mindenki továbbmegy, vagy senki? Pont most, amikor egy ember látványosan elcseszte a másik három produkcióját?)
DRÁMA!! NEM MEGRENDEZETT!!
Végül visszahozták Auth Gábort. De minek? Hogy kiejthessék?
Nemzetközi Brigád:
Pál-Balázs Karmen, Alena Shirmanova, Jonathal Neil Thomsen, Ricco&Claudia, David Vardanov, Gulyás Roland:
Énekeseknek énekelhető dal jut. Mindannyian a mezőnyből kiemelkedően jók voltak, mondjuk megnéztük volna a trollbrigádot ezzel a nótával.
Tázlári Rozmaring Asszonykórus:
Hoztak sütit. Miért nem egyből féldisznót? Akkor érthető lenne, hogy továbbjutottak.
Szarul adták elő ezt a popdalt (pontosabban úgy, ahogy ezt egy asszonykórus elő tudja adni), de emlékezzünk meg itt és most arról, hogy MINDEGYIKÜK vette a fáradságot, hogy megtanulja a dalszöveget - legalábbis gyanítható, hogy nem a Dankó rádióban hallgatták.
Puskás Peti kezébe került a döntés. Meglepetés: igent kaptak. Nahát! A vizelet ezúttal sem vált vérré - de még vízzé sem.
Éééés itt véget is ért a Tábor rész.
A Mentorok megkapták a mentoráltjaikat, mindenki hozzájutott a lieblingjéhez, na meg azokhoz, akiket megérdemelt.
De most komolyan, akadt olyan, aki elhitte, hogy a troll-csapatot nem Puskás Peti fogja kapni?
Egyébként miért kötelező visongva örülni a mentoráltaknak és a mentoroknak?
Mi olyan mentorok szeretnénk lenni, akik mikor belépnek a szobába, a jelen lévő trollok felsóhajtanak, és a bőröndjeiket húzva kisétálnak onnan. A többiek pedig összenéznek, és kétségbeesett arccal azt suttogják egymásnak, b@@sszus, ez kemény lesz! Ezeknek teljesíteni kell!
Ez az epizód a magyar tehetségkutató-történelem egyik mélypontját hozta, úgy rendezési, mint vágási és drámaírási szempontból. Irtó kevés versenyzőből láttunk irtó keveset, az is egy követhetetlen katyvasz volt, helyette kaptunk végtelen mennyiségű drámázást, műbalhét, könnyzáport, ugráló ujjongást, rettegő arcközeliket, hatásszünetekkel tarkított mentor-beszédet, a zsűritagok állandó monologizálását, vitákat és veszekedéseket - szóval csupa olyasmit, ami a nézők jelentős részét biztosan nem érdekli.
Külön megemlékeznék Puskás Petiről, aki adásról-adásra ássa magát egyre mélyebbre a komolyan vehetetlenség gödrébe. Ez a trollparádé már jó ideje se nem érdekes, se nem vicces. És látszik rajta, hogy belefeszül ebbe a felvett szerepbe. Nagy kár, mert az elején ő volt a legérdekesebb, legeredetibb, legjópofább zsűritag.
Szintén érdemes külön kitérni Bye Alexre, aki idén a szigorú, ámde egyedüliként ép elméjű zsűri rosszfiús szerepét kapta, afféle szegény ember Puzsér Róbertjét. (Leszámítva Mézes Norbertet, aki ugye.) Az ő megítélése épp ellentétes ívet járt be, mint a Puskásé: ellenszenvesből vált szimpatikussá.
Délután mentorház!